Syyskuulumisia ja kisakalenterin mallailua

Suunnittelemani ylimenokausi on takana. Vielä viikko sitten TV-reipas juoksulenkki tuntui todella kankealta, mutta toissapäivänä kahdeksan kilometrin kiihtyvävauhtinen ”Viikin Viilettäjien” kanssa rullasi jo mukavasti. Nyt juoksuttaa jo kovasti ja taidan vihdoin olla jotakuinkin palautunut Pajulahden koetoksesta. Joidenkin mukaan palautuminen ensimmäisestä Ironmanista kestää 6-8 viikkoa. Toisaalta jotkut rynnistävät hurjasti jo muutaman viikon kuluttua. Itselläni vei nyt siis neljä viikkoa päästä siihen olotilaan, että mieli halajaa taas täysillä liikkumaan ja kroppa tuntuu hyvältä. Täytyy toivoa, ettei mitään takapakkia/piiloväsymystä iske enää myöhemmin, vaikka nyt normaalimeininkiin taas palailenkin.

Ennen lumien tuloa kiinnostaisi vielä yrittää parantaa juoksupuolella muutamia ennätyksiä. Peruskestävyys on IM-harjoittelun jäljiltä kuosissaan, joten pitäisi olla pohjaa, jolle vauhtikestävyyttä nyt on hyvä rakentaa: koetan pitää joka viikko ohjelmassa kaksi vauhdikkaampaa juoksuharjoitusta ja katsoa, vieläkö vauhtia löytyy. Kisakalenteriani en vielä ole päivittänyt, mutta alustava listaus on nyt seuraava:

22.09. Espoon rantakymppi TAI Akaan Mesihölkkä
28.09. Puistolajuoksu TAI 29.9. Pääkaupunkijuoksu
05.10. Itämerimaraton (½) TAI 6.10. Pirkan hölkkä TAI Lokakuun 10
13.10. Vantaan maraton (½)
19.10. Viikin Viitonen (ajanottaja)
26.10. Kaarinan syysmaraton (½) TAI 27.10. Hirvihölkkä
02.11. Viikin Viitonen (viivalla itse) ja/tai 9.11. samoin
16.11. Aktia cup
14.12. Aktia cup

Kenties näemme jossain noista?

Mainokset
Kategoria(t): harjoittelun hienosäätö, palautuminen, tavoitteita. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

3 vastausta artikkeliin: Syyskuulumisia ja kisakalenterin mallailua

  1. Pia sanoo:

    Otsikon nähtyäni ajattelin, että mallailet jo ensi kesän aikatauluja, mutta sullahan on aika monta kivaa juttua tiedossa vielä tälle syksylle! Vantaan puolikas on minullakin harkinnassa.

  2. Läskimaija sanoo:

    Tsemppiä tulevan viikonlopun puistojuoksuun taikka pääkaupunkijuoksuun. Hyvät suunnitelmat noin muutenki, riittää tekemistä!

  3. Paluuviite: Ennätys Vantaalta ja diagnoosi ortopediltä | Mailanvarresta lenkkipoluille

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s